Tarcza Antykryzysowa dla podatników


Odroczenie lub rozłożenie na raty niektórych należności podatkowych Gminy Swarzędz. (podatek od nieruchomość, podatek rolny, podatek od środków transportowych)
1. FORMY UDZIELENIA POMOCY
Podatnicy mogą w ubiegać się o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, określone w ustawie Ordynacja podatkowa t.j.:
- odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty,
- odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
- a w szczególnie uzasadnionych przypadkach umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
WNIOSEK (dot. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej)
2. JAK UZYSKAĆ ULGĘ
Każda ulga udzielana jest wyłącznie na indywidualny, uzasadniony i udokumentowany (o opis potwierdzający negatywny wpływ epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 na możliwość terminowego uregulowania zobowiązania podatkowego oraz wszelkie dostępne dokumenty potwierdzające ten stan – dla ułatwienia formularz dokument – oświadczenie o stanie majątkowym dla przedsiębiorcy i osoby fizycznej) wniosek podatnika.
- oświadczenie o stanie majątkowym dla przedsiębiorcy
- oświadczenie o stanie majątkowym dla osoby fizycznej
3. WYMAGANE DOKUMENTY
Oprócz uzasadnionego wniosku, podatnik będący przedsiębiorcą (prowadzący działalność gospodarczą, spółki kapitałowe i osobowe) chcący skorzystać z w/w ulg winien załączyć dokumenty umożliwiające udzielenie ulgi w ramach pomocy de minimis tj:
- oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis w okresie trzech ostatnich lat,
- formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y),
Podstawa prawna: art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019r. poz. 900 ze zmianami), obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr. 53, poz. 311 ze zmianami)
Szczegółowych informacji udzielają w zakresie ulg podatkowych pracownicy Wydziału Pomocy Publicznej i Windykacji, obecnie wyłącznie drogą telefoniczną 61 6512101 lub mailową windykacja@swarzedz.pl.
Jednocześnie uprzejmie proszę o kierowanie wniosków drogą elektroniczną zarówno za pomocą ePUAP, bądź drogą mailową umig@swarzedz.pl (w tym przypadku załączony skan wniosku winien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym ePUAP). W przypadku braku możliwości złożenia wniosku tą drogą proszę o przesłanie drogą pocztową bądź złożenie do skrzynki podawczej w holu Urzędu.