Strona www.swarzedz.pl

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn
Informacji Publicznej
eUrządeUrząd
-A  /  A+
Wysoki kontrast strony / Zwykly kontrast strony
Oficjalna strona Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu
Logo PR
Logo UE

Paczkowo: zintegrowany węzeł przesiadkowy i rozbudowa fragmentu ul. Średzkiej. Umowa z wykonawcą podpisana

15.03.19

Gmina Swarzędz rozstrzygnęła przetarg na „Budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w Paczkowie oraz rozbudowę ul. Średzkiej od torów kolejowych do DK 92 w Paczkowie w systemie zaprojektuj i wybuduj". Wykonawcą będzie konsorcjum firm: INFRADROG CHODZIEŻ Sp. z o.o. Sp. k. oraz ROKAN CHODZIEŻ Sp. z o.o. Sp. k., które podjęło się tego zadania za 3.657.589,70 złotych. Umowę w tej sprawie burmistrz Swarzędza Marian Szkudlarek podpisał w piątek, 15 marca 2019.

Budowa ma być zakończona w drugiej połowie 2020 roku. Przy dworcu PKP w Paczkowie podróżni będą mieli do dyspozycji obszerny parking dla samochodów osobowych, a obok niego - wiatę dla rowerów. Cały teren zostanie uporządkowany, a przebudowa fragmentu ul. Średzkiej poprawi warunki komunikacyjne w tym miejscu.

Przypomnijmy, że dotychczas - w ramach I etapu projektu pn. Rozwój niskoemisyjnej mobilności miejskiej na terenie Gminy Swarzędz - wybudowane zostały już zintegrowane węzły przesiadkowie przy dworcach PKP w Swarzędzu i Kobylnicy.

Inwestycja Gminy Swarzędz w Paczkowie jest częścią szerszego projektu pn. Rozwój niskoemisyjnej mobilności miejskiej na terenie Gminy Swarzędz - Etap II . Przedsięwzięcie to, oprócz wybudowania zintegrowanego węzła przesiadkowego w Paczkowie oraz rozbudowie ulicy Średzkiej w Paczkowie i ul. Transportowej w Zalasewie, obejmuje również przebudowę bazy transportowej w Garbach, zakup 7 niskoemisyjnych autobusów miejskich, spełniających normę czystości spalin EURO 6 oraz zakup 6 tablic informacyjnych w technologii LED związanych z budową systemu oznakowania i informacji pasażerskiej. Całkowita wartość zadania to ponad 37 mln zł, z czego dofinansowanie z UE wynosi 13,9 mln zł.

Dofinansowane pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020 (Oś Priorytetowa 3 - Energia, Działanie 3.3 - Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska, Poddziałanie 3.3.3 - Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania).

Oto:

Plan sytuacyjny - zintegrowany węzeł przesiadkowy

Plan sytuacyjny - fragment ul. Średzkiej

Maciej Woliński

fot. Maciej Woliński